вверх  обратно

Олег Бычков: "Я за то, чтобы количество участников Суперлиги росло"

9.04.2013

В українській баскетбольній Суперлізі стартувала вирішальна стадія – плей-офф, у зв’язку з чим газета «Команда» вирішила підбити підсумки регулярного сезону й обговорити найбільш гострі питання першості Суперліги з виконуючим обов'язки директора Асоціації Олегом Бичковим.

 
- Коли планували призначити Вас керівником ліги, не всі президенти клубів були в захваті від подібної ідеї. Навіть оголосили конкурс на дану посаду, але жоден із кандидатів так і не підійшов. Чому?
 
- Одразу скажу, що директором Суперліги мене ще не призначили. Все було так: напередодні сезону в нас виник конфлікт із колишнім керівником компанії «Суперліга Маркетинг» через її бездіяльність. Акціонери обурювалися витратами, тому мені запропонували зайняти посаду заступника директора організації із завданнями проконтролювати фінансово-господарську діяльність підприємства. Потім Альгімантас Павілоніс пішов у відставку, тож необхідно було призначити нового генерального директора. Оскільки в жодного з 14-ти представників клубів на той час не було гідної кандидатури, ми вирішили пограти в демократію й оголосили конкурс на посаду директора. Втім, жоден із претендентів за професійними якостями не задовольнив збори засновників, ніхто не побачив у них здібностей зробити лігу рентабельною та конкурентоздатною.
 
Зараз я – виконуючий обов'язки керівника Суперліги, і в ситуації, що склалася, мені запропонували очолити її дирекцію після внесення змін до деяких статутних документів організації. Все вирішиться 20-го числа. Однак я зможу ефективно займатися цією роботою тільки в тому випадку, якщо мені виявлять довіру всі 100% учасників Суперліги.
 
Зазначу, що головною проблемою перебування на даній посаді стало те, що вже був серпень, але жоден із необхідних документів для старту чемпіонату ще не прийняли. Думки представників команд розділилися, до цього додалася незапланована участь двох клубів у Єдиній лізі ВТБ, оскільки, коли один колектив заявляється одразу у два міжнародні турніри, це значно ускладнює складання регламенту та календаря. На щастя, всі труднощі нам вдалося подолати й розпочати чемпіонат вчасно. Однак головна проблема полягає в тому, що немає повного взаєморозуміння між засновниками в стратегічних питаннях розвитку ліги.
 
- Неодноразово на порядку денному засідання засновників Суперліги стояло питання про присвоєння клубу «Черкаські Мавпи» статусу засновника, але коли справа доходить до голосування, постійно не вистачає когось із президентів. Збіг?
 
- Цей момент обговорюється вже протягом двох років, і, напевно, в процесі підготовки даного питання потрібно знаходити взаєморозуміння й компроміси з усіма учасниками Суперліги, щоб не виникало подібних ситуацій. Особисто я – обома руками за повноцінну та повноправну участь черкаського клубу в Суперлізі, цей клуб має усталені баскетбольні традиції, досягнення й чималу армію прихильників. Мабуть, керівнику «Черкаських Мавп» потрібно проаналізувати, кого саме не вистачало у вирішальний момент на засіданнях, і спрямувати переговорний процес саме на цих людей. Усе-таки Михайло Бродський – досвідчений і креативний керівник, який міг би запропонувати не одну цікаву ідею для збільшення популярності баскетболу в Україні.
 
- Що заважає одразу розписати календар Суперліги регулярного чемпіонату з першого до останнього матчу?
 
- На початку вересня ми надіслали в клуби сітку календаря на весь сезон, виходячи з розкладу Євроліги, Єврокубка та Єврочелленджа. Там поєдинки переважно проходять у вівторок і в середу, а ми вирішили грати в п'ятницю та неділю. Погодили це з телебаченням, але одразу ж пішов шквал обурення на нашу адресу і з боку клубів, і з боку вболівальників. Були незадоволеними учасники ліги ВТБ, яка також планує матчі на вихідні. Тому й почали змінюватися розклад. Але, думаю, наступного року ми передбачимо першість українських турнірів, і команди, які виграють регулярну першість, чемпіонство та Кубок, отримають пріоритет для участі в єврокубках. Також спробуємо закріпити правило, згідно з яким, окрім внутрішніх стартів, клуби зможуть узяти участь лише в одному міжнародному змаганні. Все-таки не може ліга постійно вивертатися й підлаштовуватися під колектив, у якого несподівано виникли амбіції виступити на трьох фронтах.
 
- Обговорюється можливість про присвоєння Суперлізі статусу національного чемпіонату, але тоді організації потрібно або розширюватися, щоб прийняти новачків, або виводити одного із засновників зі складу учасників за спортивним принципом.
 
- Як представник Суперліги я за те, щоб розростатися. По-перше, це гарантує розширення географії ліги, а чим більше міст ми охопимо, тим вона буде популярнішою. А по-друге, як виключити команду, якщо в цьому році клуб зіткнувся, припустимо, з фінансовими труднощами, але в нього є зал, багатий досвід і традиції? Одразу скажу, що заявки від охочих поповнити наші лави поки не надходили, хоча, на мою думку, цікаві опоненти могли б вийти з команд із Харкова та Севастополя. Принаймні, там є люди, які цього прагнуть. За статутом організації заявки мають бути подані до лютого, але якщо все-таки з'явиться якийсь ініціативний член, ми розглянемо можливість прийняти його до наших лав.
 
- Наскільки виправдав себе формат чемпіонату в три кола і яка схема «регулярки» була б оптимальною?
 
- Якщо дивитися на кількість ігор, то сильно завантажені лише два колективи – «Азовмаш» і «Донецьк», які заявилися в три турніри. Але в цілому скаржаться тренери, яким щось не вдається. Що стосується формату, то, мені здається, цікавішим був би чемпіонат у два кола або, якщо команд мало, – в чотири. А формат у три кола нам дістався після минулого сезону, коли спочатку планувалося провести третє коло за іншим принципом – розділити учасників за схемою шість плюс вісім, організувати боротьбу в нижній частині турнірної таблиці, щоб за її підсумками дві найсильніші команди також вивести у плей-офф . Але ми не мали часу, щоб втілити цю ідею в життя.
 
- Відповідаючи на запитання вболівальників, ви сказали, що заробляєте разом із каналами Спорт-1 і Спорт-2 на трансляціях Суперліги? Невже сьогодні в Україні дійсно можна заробити на баскетболі?
 
- Для початку ми заробили популярність. З 11-го січня частина матчів транслюється в прямому ефірі, і ми вже настільки переситили телеканали Спорт-1 і Спорт-2, що закордонні клієнти «Поверхности» почали обурюватися, мовляв, чи не занадто багато баскетболу на супутникових каналах. Я відкрию вам секрет: зараз спільно з однією зарубіжною маркетинговою компанією ми розробляємо спонсорський пакет і збираємося продавати створений спільно з телебаченням продукт. Також спільно з компанією «Поверхность» плануємо проект ще одного каналу – «Баскетбол-ТВ», який збираємося наповнити іграми НБА, Євроліги, інших єврокубків і, звичайно ж, Суперліги. І якщо отримаємо підтримку з боку держави – чому б і ні...
 
- До речі, про Матч зірок. Відмова від такого популярного у глядачів заходу не найкращим чином вплинула на імідж Суперліги.
 
- На жаль, через фінансові причини ми не змогли цього року провести Матч зірок. Ми прийняли такий бюджет ліги, в якому цей захід не був запланований. Він мав відбутися за рахунок залучених зі сторони засобів, але їх виявилося недостатньо. Це серйозний мінус для популяризації Суперліги, проте наступного року ми виправимося.
 
- Зарплати гравців Суперліги, як і раніше, залишаються закритою темою.
 
- Я б із задоволенням зарплати баскетболістів опублікував або навіть збільшив у рекламних цілях, щоб людям було цікавіше спостерігати, припустимо, за мільйонерами, що бігають на майданчику (посміхається). Але це питання до клубів, адже в кожного свої схеми фінансування. Крім того, не кожен гравець піде на такий крок. Іноді виконавцеві аж ніяк не все вдається на майданчику, а ставка досить висока. І йому незручно оголосити вболівальникам, мовляв, він заробив багато грошей, але без особливої користі для команди.
 
- Цього сезону серії до чотирьох перемог починаються вже з 1/4 фіналу. Чому?
 
- Це було рішення засновників, щоб запропонувати вболівальникам ще більше матчів, зробити дану стадію більш видовищною.

Источник: Суперлига

Добавил: Любитель
0
text
Индикатор репутации - оценка всех предыдущих комментариев пользователя за последние 12 месяцев, сделанная другими пользователями. Этот показатель позволяет предположить, оставлен ли комментарий уважаемым автором или нет.